In het witte boekje onder "Aplaza kunt u uw Aplaza instellingen regelen.


Let op; voor het gebruik van Aplaza dient u aangemeld te zijn via www.aplaza.nl en in het bezit te zijn van een Bedrijfscertificaat dat geëxporteerd dient te zijn op uw server. 


Hiervoor kunt u telefonisch contact opnemen met ons via: 076-5716178.

Of een mail sturen naar onze helpdesk:


Wilt u informatie over het inregelen van het Bedrijfscertificaat? Neem dan contact op met onze Helpdesk.

Voor het verwerken van prolongatie en mutatieberichten verwijzen wij u naar het hoofdstuk 'Prolongatie en ADN berichten'


Algemene informatie:


Wat levert Aplaza aan?


Aplaza levert het volgende aan:


- Prolongatieberichten

- Mutatieberichten

- Documenten



Waar vind ik de Aplaza instellingen?


De Aplaza instellingen zijn terug te vinden door via het witte boekje links bovenaan Assu® naar "Instellingen" - "Aplaza" te gaan.

U krijgt dan onderstaand scherm te zien met een aantal functionaliteiten:




Functionaliteiten:


Het Aplaza scherm kent de volgende functionaliteiten:






Informatie:


Gebruiker:


Bovenaan kunt u de naam van de gebruiker aangeven die gebruikt wordt in het archief van APLAZA.



Aanvullende informatie onderaan het scherm:


Onderaan het algemene APLAZA scherm ziet u een viertal mogelijkheden waar u een vinkje kunt plaatsen. We zullen deze alle vier uitleggen:


Optie:

Omschrijving:

Documentnaam en beschrijving invoeren bij handmatige berichtverwerking:

Als u hier een vinkje zet kunt u bij een handmatige berichtverwerking zelf de documentnaam en beschrijving invoeren. Ander slaat Assu® zelf het document op onder de naam die de maatschappij aanlevert.

Meerdere documenten tegelijk via een wachtrij verwerken:

Door hier een vinkje te zetten kunt u aangeven dat bij het selecteren van meerdere digitale documenten om te verwerken deze in een wachtrij komen te staan. Dit is niet iets wat u ziet gebeuren, maar iets wat achter de schermen gebeurt zodat u gewoon door kunt werken en het systeem u niet "vast" zet in uw overige bezigheden. 

Let op: Als dit vinkje aan staat dan kunt u geen automatische handelingen zetten op dit proces omdat uw pc hiermee bezig is achter de schermen.

Documenten koppelen ongeacht of de aanlevering voor polis of pakket is:

Door hier een vinkje te zetten heeft u de mogelijkheid om de polis automatisch te koppelen ook al is de polis invoer anders dan de aanlevering.

Automatisch verwerken ook toepassen indien eindbestemming verzekeringnemer is:

Als de maatschappij zelf al aangegeven heeft dat het bericht gedeeld moet worden kunt u door middel van dit vinkje aangeven dat de documenten toch automatisch verwerkt kunnen worden.

Verwerkte documenten meteen ook doorsturen naar intermediair:

Dit veld is voor gebruikers van de Postenbank module. 

Door hier een vinkje te zetten worden verwerkte APLAZA documenten meteen doorgestuurd naar het intermediair.