Indien u in Assu® geen koppeling heeft met een boekhoudpakket kunt u facturen handmatig op betaald en op onbetaald zetten. 

Om facturen op onbetaald te zetten hoort u rekening te houden met een aantal zaken welke wij via de onderstaande stappen aan u uitleggen.

Stap 1: Klik in de cockpit van Assu® onder 'Algemeen' op ‘Zoek Relatie’.


Stap 2: Voer een zoekopdracht in en selecteer en dubbelklik op de desbetreffende relatie.



Stap 3: Klik in de relatiekaart van Assu® op de knop ‘Factuur Overzicht’.



U ziet vervolgens een overzicht van alle onbetaalde facturen (standaard ingestelde filter).

Stap 4: Klik in het factuur overzicht op ‘Betaald’ om te filteren op betaalde facturen.


Stap 5: Selecteer de factuur en dubbelklik op de factuur om deze te openen.



Stap 6: Klik in de factuur aan de rechterzijde onder ‘Betalingsgegevens’ het vinkje uit bij ‘Betaald’.
De factuur komt weer op onbetaald te staan.



‘Bedrag betaald’ komt dan op € 0,00 te staan.
‘Openstaand’ wordt dan weer gevuld met het factuurbedrag.



Stap 7: Wanneer de factuur is meegenomen in een incassobatch klikt u de button ‘Vrijgeven voor in-/excasso’ aan. De factuur staat dan weer open voor een incasso. 

Deze stap doet u alleen als de factuur is meegenomen in een incassobatch, is dit niet het geval? Dan hoeft u deze stap niet te volgen.



Klik vervolgens op ‘JA’.



Het vinkje bij ‘Geïncasseerd’ wordt uitgevinkt. 



U heeft de factuur handmatig op onbetaald gezet.