Op dit tabblad kunt u een checklist maken van documenten die ontvangen en verstuurd moeten worden bij deze hypotheek. 



Voordat u deze checklist kunt opbouwen moet u eerst de checklistdelen definiëren in de stamtabel 'Hypotheek Checklistdelen' in 'Stamtabellen-hypotheek'.


In het checklist tabblad heeft u de volgende knoppen:


       Voeg een nieuw checklistdeel toe aan de checklist van deze hypotheek.


Wanneer u een nieuw checklistdeel wilt toevoegen krijgt u een venster met daarop de volgende velden de checklistdelen waaruit u een keuze kunt maken.


Zet een vinkje of vinkjes voor de delen die u toe wilt voegen aan de checklist en ze worden toegevoegd aan uw overzicht. U kunt hier ook aangeven van wie u de documenten dient te ontvangen en op welke datum u de documenten terug verwacht.

U kunt dit ook doen in de checklist zelf als u de delen al toegevoegd heeft.


Als u een deel selecteert ziet u de volgende velden:


Deel:

Het checklist onderdeel wat u uit de lijst heeft gekozen (de lijst is te onderhouden via 'Stamtabellen-hypotheek').

Relatie:

Wanneer het checklistdeel betrekking heeft op een betrokken relatie geeft u dat hier aan.

M/V/N/B:

Wanneer u geen relatie invult in het veld hierboven kunt u ook nog opgeven of het checklistdeel betrekking heeft op de man, vrouw, niet van toepassing of geen van beiden.

Datum verwacht:

Hier vult u de datum in dat u het checklistdeel verwacht te ontvangen.

Datum ontvangen:

In dit veld kiest u de datum dat u het checklistdeel ontvangen heeft.

Datum verzonden:

Hier kiest u de datum dat u het checklistdeel verzonden hebt.

Document referentie:

Wanneer het document in de documenten-tegel van de hypotheek aanwezig is kunt u dat document in dit veld selecteren om het te koppelen aan het checklistdeel.


Wanneer u op klikt opent u het document.





       Pas het geselecteerde checklistdeel aan.

       Verwijder het geselecteerde checklistdeel.

       Exporteer het huidige overzicht naar Excel®. Dit kan ook met de toetsencombinatie Ctrl + E.




In dit scherm komen ook de documenten binnen die uw relatie zelf doorgegeven heeft via de Appviseurs app als u hier gebruik van maakt.

Meer informatie hierover kunt u lezen in het hoofdstuk  "hypotheekgegevens doorsturen via de app".


De binnengekomen documenten ziet u nu rechts in uw scherm en u heeft de volgende knoppen:


       Een document toevoegen (u kunt ook een document inslepen).

       Pas het geselecteerde checklistdeel aan. Er opent een scherm met gegevens die u aan kunt passen.

       Verwijder het geselecteerde checklistdeel.

       Exporteer het huidige overzicht naar Excel®. Dit kan ook met de toetsencombinatie Ctrl + E.

       Opslaan als: als u een document selecteert kunt u het daarna opslaan onder een door u gekozen naam op een door u gekozen lokatie op uw pc of in uw netwerk.

       Documenten zoeken: met deze knop kunt u documenten zoeken in het docarchief.



Een document toevoegen:


Door op de groene knop te klikken kunt u een document toevoegen.


U krijgt allereerst de keuze of het een bestaand document moet zijn (document dat al aanwezig is in het docarchief van de hypotheek) of een nieuw document:


Kiest u voor een nieuw document dan opent er een scherm waarin u kunt bladeren naar het document. Vul in dit scherm de juiste velden in en zet daar waar nodig de gewenste vinkjes. Klik daarna op  "Opslaan" om te bevestigen.



Na het opslaan is uw document zichtbaar rechts in het scherm:




Een document zoeken:


Klik op de knop met de verrekijker en er opent een scherm waar u zoekcriteria in kunt vullen:



Een Checklist sjabloon maken:


Het is in Assu® mogelijk een sjabloon te maken waarin u zelf de gewenste checklist delen kunt zetten. Dit scheelt een hoop werk omdat u niet langer voor iedere hypotheek dezelfde vinkjes hoeft te zetten.

Hoe werkt dit?


Stap 1: Leg eerst in de stamtabellen de checklist sjablonen aan. Lees hier hoe dit werkt.


Stap 2: Ga nu in de hypotheek naar tabblad "Checklist" en klik op het groene plusje. U kunt nu bovenaan het scherm de keuze maken uit uw aangelegde sjablonen:


Stap 3: De checklijstdelen die bij uw sjabloon horen worden nu in uw scherm getoond. Vul de bijbehordende gegevens aan en klik op "Toevoegen": 


Stap 4: Uw checklistdelen zijn nu toegevoegd onderaan uw scherm:




Deze hypotheek checklijst kan ook gebruikt worden in het Appviseurs  Klantportaal.