Prospects binnenhalen via A.I. DBS
Binnen Assu is het mogelijk om via de A.I.DBS koppeling prospect bestanden in Assu® te importeren. Dit kunnen zowel zakelijke als privé prospects zijn.
Door middel van deze nieuwe koppeling kunt u XML bestanden omzetten naar JSON bestanden en via een tijdgebonden servertaak automatisch binnenhalen in uw systeem.
Hoe dit werkt kunt u hieronder lezen. JASON
Stap 1: Zorg ervoor dat er een tijdgebonden servertaak aanwezig is in uw systeem die ervoor zorgt dat er via A.I. DBS bestanden binnengehaald worden.
Stap 2: De berichten kunnen nu binnenkomen. Ze komen binnen in uw "postbus" onder tabblad "Algemeen" - "Prospects verwerken". Er zal dan een rood cijfertje voor staan.
Stap 3: Als er een rood cijfertje voor staat kunt u de berichten binnenhalen door op deze knop te klikken.
Er zal nu een wizard gestart worden waarmee u de bestanden gaat inladen.
Stap 4: Klik op "Volgende" om door te gaan naar het volgende scherm.
Stap 5: In het scherm wat volgt ziet u een overzicht met prospects tevoorschijn komen. Degene waarbij er in de laatste kolom niets getoond wordt worden niet meegenomen omdat deze waarschijnlijk al bestaan.
In dit scherm ziet u de relaties zoals ze in het .XLS bestand aangeleverd zijn. U dient hier de relaties aan te vinken die u binnen wilt halen en daarna op "Volgende>" te klikken.
Als u de prospects uit het overzicht wilt verwijderen voordat u ze in Assu® gaat laden dan klikt u uiteraard eerst nog op "Ja" bij de bovenstaande melding.
Als u bij en lege lijn rechts in het lege veld onder de kolom "Assu® relatie" klikt dan wordt daar een overzicht van relaties getoond en kunt u kijken of de juiste daar tussen staat.
Als dat het geval is klikt u de juiste relatie aan zodat deze gekoppeld wordt en klikt u op "Volgende>" onderin het scherm.
Stap 6: Het bestand kan nu ingelezen worden. Klik op "Voltooien" om hiermee verder te gaan.
Er zal rechts onderin uw scherm een melding komen wanneer de import gereed is.
Op deze manier kunt u relaties binnenhalen in Assu zodat ze hun eigen klantenkaart krijgen.
Stap 7: Als u de klantenkaart voor de eerste keer opent zal er voor zakelijke relaties gevraagd worden om een zakelijk kenmerk. Selecteer de juiste en sla de klantenkaart op.
Welke velden worden er binnen gehaald?
Voor particuliere relaties worden de volgende velden binnen gehaald:
Relatietype: |
Particulier |
Opmerking |
|
Naam |
|
Titel |
|
Voorletters |
|
Voornamen |
|
Tussenvoegsel |
|
Roepnaam |
|
Geslacht |
|
Burgerlijke staat |
|
Nationaliteit |
|
Geboortedatum |
|
Geboorteplaats |
|
Aanhef |
|
Identiteitsbewijs: |
Nummer |
|
Type |
|
Geldig tot |
|
Afgifteplaats |
Adres: |
Straatnaam |
|
Huisnummer en huisnummer toevoeging |
|
Postcode |
|
Plaats |
|
Land |
|
Adrestype (of het een postadres is of een ander soort adres) |
|
Primair adres: ja of nee |
E-mail adressen: |
Het e-mail adres zelf |
|
E-mail adres type: werk of privé adres |
|
Primair adres: ja of nee |
Telefoonnummers: |
Nummer |
|
Telefoonnummer type: werk of privé nummer |
|
Primair nummer: ja of nee |
Rekeningnummers: |
Het IBAN rekeningnummer |
|
Primair nummer: ja of nee |
Websites: |
De website van de relatie |
Auto objecten: |
Merk |
|
Model |
|
Type |
|
Kenteken |
|
Meldcode |
Voor zakelijke relaties worden de volgende velden binnen gehaald:
Relatie type: |
Zakelijk |
Opmerking |
|
Naam: |
de naam van het bedrijf |
KVK nummer |
|
Adres: |
Straatnaam |
|
Huisnummer en huisnummer toevoeging |
|
Postcode |
|
Plaats |
|
Land |
E-mail adressen: |
Het e-mail adres zelf |
|
E-mail adres type: werk of privé adres |
|
Primair adres: ja of nee |
Telefoonnummers: |
Nummer |
|
Telefoonnummer type: werk of privé nummer |
|
Primair nummer: ja of nee |
Rekeningnummers: |
Het IBAN rekeningnummer |
|
Primair nummer: ja of nee |
Websites: |
De website van de relatie |
Auto objecten: |
Merk |
|
Model |
|
Type |
|
Kenteken |
|
Meldcode |