In het lint van iedere relatie- of productkaart kunt u een scan icoontje vinden. Door hier op te klikken opent er een scherm waarin u aan de slag kunt met uw scansoftware.


In onderstaand voorbeeld laten we een scan vanaf een klantenkaart zien.


Stap 1: Open de juiste relatie en klik in het lint van de relatiekaart op het scannertje ("Scannen").



Stap 2: U komt nu in het scherm terecht waar u kunt gaan scannen. Selecteer hier indien nodig de scanner.


Stap 3: Klik op "Scannen" en geef in de software van de scanner aan hoe u het document wilt gaan scannen. 

Let op: dit is de software van uw eigen scanner. Onderstaande afbeelding is dus voor ieder merk scanner anders!

voorbeeldafbeelding scannen met HP Officejet Pro 8600 scanner


Stap 4: In het volgende scherm van uw scanner software kunt u nog een en ander aanpassen. Klik op "Voltooid" als het document naar wens is.

voorbeeldafbeelding scannen met HP Officejet Pro 8600 scanner


Stap 5: Het scherm "Document gegevens" wordt nu getoond (dit is weer een Assu scherm). Hierin dient u de naam, beschrijving en herkomst in te voeren. Indien u gebruik maakt van Appviseurs en/of Werklijst dan kunt u hier tevens een aantal vakjes aanvinken die de benodigde acties bewerkstelligen.


Stap 6: Het document is nu gekoppeld aan het docarchief van de eerder aangegeven relatie of product. U ziet het staan in onderstaand scherm:


Stap 7: Sluit dit scherm door op het kruisje rechts bovenaan te klikken.


Het document in het docarchief: