Een schade melden
Via de tegel ‘Schade melden’ kan uw klant een schade bij u melden:
🡪
🡪
🡪
Deze gemelde schades worden zichtbaar in Assu® via Algemeen -> Klant Mutaties. Vanuit de klant mutaties kunt u de wijziging door laten voeren in Assu®.
In onderstaande twee voorbeelden laten we zien hoe een binnengekomen schade geaccepteerd wordt en ook hoe hij afgewezen wordt:
Door de zojuist gemelde schade te selecteren en op "controleer wijziging" te klikken opent de melding:
Als de relatie een foto mee heeft gestuurd dan is deze te vinden onder tabblad "Documenten":
Onderin het scherm is deze schade te accepteren of af te keuren.
Een schade afkeuren:
In dit voorbeeld wordt de schade afgekeurd:
De afgekeurde schade is op de relatiekaart weer terug te vinden onder tabblad "Klantmutaties"
De relatie krijgt via de app een melding binnen dat de schade afgekeurd is:
Een schade accepteren:
Het eerste gedeelte gaat hetzelfde als een schade afkeuren. Klik op "accepteren" in de mutatie om de melding te accepteren.
Als een schade geaccepteerd wordt krijgt u de vraag of u de schadekaart wilt openen:
De schadekaart wordt nu getoond en u kunt deze verder invullen.
Ook de geaccepteerde schade is terug te vinden op de relatiekaart onder tabblad "Klantmutaties"
De relatie krijgt een melding binnen via de app dat de schade is geaccepteerd: