Als u een schadeboeking wilt maken dan dient u als volgt te werk te gaan:


Stap 1: Klik in de cockpit van Assu® op ‘Zoek Schade’.


Stap 2: Zoek een schade erbij en open deze.



Aan de rechterzijde van de schade is het mogelijk om de bedragen in te voeren van de desbetreffende schade. 



Stap 3: Voer de velden ‘Voorlopig schadebedrag’, ‘Definitief schadebedrag’ en ‘Eigen risico’ in. U ziet dat automatisch het ‘Uit te keren bedrag’ veld gevuld wordt.

 

Het is ook mogelijk om aan de hand van de ingevoerde bedragen een schadefactuur te maken.

Alvorens u een factuur aan maakt dient u te letten of het vinkje ‘Niet via RC mij’ aan/uit staat op de schadekaart. 

Staat het vinkje aan? Dan komt de factuur NIET in de RC van de maatschappij terecht. 
Staat het vinkje uit? Dan komt de factuur WEL in de RC van de maatschappij terecht.



Het is nu mogelijk om een schadefactuur aan te maken. Dit kunt u doen middels de volgende buttons (hangt even af of het een uit te keren of een te vorderen factuur is). 



Stap 4: Klik op ‘Uit Te Keren Factuur’.



Stap 5: Voer de volgende tegel in en klik op ‘Opslaan’. 



Stap 6: Na het opslaan wordt de factuur getoond:

 

Klik op ‘Opslaan/Sluiten’ om de factuur op te slaan. De schadeboeking is aangemaakt.


Stap 7: U bent nu weer terug op de schadekaart waar deze gegevens onder het tabblad ‘Uitkeringen’ te staan op de schadekaart. Het veldje ‘Uitgekeerd schadebedrag’ wordt automatisch gevuld a.d.h.v. de ‘Uitkering’.




p.s. Voor bovenstaand voorbeeld zijn we uitgegaan van een standaard werkwijze voor het afwerken van een schade. Wij hebben geen mogelijkheid in Assu voor afwijkende werkwijzes die bijvoorbeeld betrekking hebben op verhaalschades omdat in de meeste gevallen een verhaalschade bij de maatschappij geregeld wordt. Het geld komt binnen via de maatschappij en de tussenpersoon stuurt het door naar de eindklant.

Mocht u een andere werkwijze hanteren voor verhaalschades dan verzoeken wij u uw eigen proces hiervoor in te regelen.