Als u gebruik maakt van het hypothekenpakket van Accelerate dan kunt u hiermee hypotheekgegevens ophalen via deze koppeling.

Hoe dit werkt wordt in dit hoofdstuk uitgelegd:


De koppeling naar Accelerate maken in Assu:


Stap 1: Ga via het witte boekje naar "Koppelingen" - "Externe instellingen"


Stap 2: Vul de juiste gegevens in onder het tabblad "Accelerate" (deze dient u bij Accelerate op te vragen) en klik op "Opslaan":


Domeinnaam:

Dit is het domein waarmee u inlogt in Accelerate (zonder \)

Sleutel:

De sleutel is op te vragen bij Accelerate: support@hdconnect.nl

URL:

Deze URL vindt u in de Accelerate licentie. Ga in het Accelerate pakket naar "Beheer-AccelerateConnect-Status en informatie". De URL staat achter "Huidge lokatie".


Stap 3: Vervolgens maakt u een tijdgebonden servertaak aan voor het ophalen van de hypotheekberichten


Uw systeem weet nu dat u gebruik maakt van de koppeling en u kunt gegevens gaan uitwisselen via de relatiekaart.


Stap 4: Ga naar de gewenste relatiekaart en klik in het lint op "Accelerate". Het systeem gaat nu gegevens van de relatie en - mits de partner aan de relatie gekoppeld is met de rol ‘partner’ - die van de partner doorsturen naar Accelerate. De verdere stappen kunt u via uw Accelerate Portaal in de gaten houden.



Stap 5: Accelerate gaat vervolgens hypotheekgegevens terug sturen. Deze worden door middel van de eerder aangemaakte tijdgebonden servertaak binnen gehaald.

Het systeem kijkt of er al een hypotheek bestaat. Zo ja dan gaat hij daar op wegschrijven, zo nee dan maakt het systeem zelf een hypotheek aan voor de eerder gekozen relatie. 

Hypotheekdocumenten die meegestuurd worden komen automatisch in het documentenarchief van de hypotheek.


Voor oude hypotheken waar geen informatie richting Accelerate is gestuurd wordt er uiteraard niks opgehaald.



Onderstaande hoofdstukken (schuin gedrukte tekst) komen uit de handleiding van Accelerate zelf. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud hiervan. 

Mochten hier vragen over zijn willen wij u verzoeken contact met hen op te nemen via support@hdconnect.nl of klik op onderstaand plaatje.


De inrichting in Accelerate:


In Accelerate dienen zowel de admin als HD Connect een aantal zaken in te richten 

 

Stap 1: Admin: Ga naar "Instellingen | Koppelingen en externe bronnen | Assu"

NB: is Assu hier niet beschikbaar? Stuur een e-mail naar support@hdconnect.nl met het verzoek om de Assu module aan te zetten.



Stap 2: Admin: Activeer de koppeling:

  Assu URL REST-service: dat is de url: https://aiplatform.aiautomatisering.nl/aidbs/RestService.svc/BerichtZonderNotificatie  (als deze link niet werkt neem dan contact op met Connect!)

  Assu helpdesknummer: dit nummer is terug te vinden in de licentie bij Assu. Deze is links onder te vinden in de Assu cockpit of via Assu cockpit | klik links boven op het “witte boekje” |instellingen | Eigen bedrijf | Helpdesknummer. 

 

Stap 3: HD Connect richt een aantal triggers in zodat op dossiers die gekoppeld zijn aan Assu de volgende data wordt doorgestuurd: 

 Nieuwe Hypotheekaanvraag  (AX) 

 Indicatief voorstel (OX) 

 Definitieve offerte (OX) 

 Statusbericht (SX) 

     De aanvraag is in behandeling 

     De aanvraag is niet opgepakt of beëindigd: 

             Offerte aanvraag afgewezen 

             Offerteaanvraag niet te verwerken 

             Offerteaanvraag beëindigd 

             Partij niet geautoriseerd 

             Autorisatie niet verleend door HDN poortwachter 

             Offerte aanvraag technisch niet te verwerken 

 Finaal akkoord 

 Lening beheer 

 

Wilt u dat ook de overige hypotheekstatusberichten worden doorgestuurd naar Assu? Geef dit aan bij HD Connect, dan wordt dat ingericht. 



Dossier van Assu naar Accelerate:

 

Zodra de koppeling is ingericht kunt u een relatie kaart van Assu naar Accelerate sturen. 

In Accelerate zorgt dit dan voor een nieuw dossier.

 

Stap 1: Ga in Assu naar de relatiekaart en klik op de Accelerate knop in het lint van de relatiekaart.

 

Stap 2: Bevestig dat je de gegevens wilt verzenden door op "Ja" te klikken bij de melding.

 

Stap 3: Assu bevestigt dat de gegevens zijn verstuurd. Klik vervolgens op "OK".


  

In Accelerate is nu een nieuw dossier toegevoegd. 

De volgende data is beschikbaar (zover ingevuld in Assu):


 Basis- en klantgegevens 

o Geslacht 

o Initialen 

o Voornaam 

o Tussenvoegsel 

o Achternaam 

o Geboortedatum 

o Relatienummer 


 Contactgegevens 

o Straat

o Huisnummer 

o Toevoeging 

o Postcode 

o Plaatsnaam 

o Land 

o E-mailadres 

o Telefoonnummers (thuis, werk, mobiel) 

 


Er wordt geen dossier aangemaakt in Accelerate...wat te doen?


Wordt het dossier niet aangemaakt in Accelerate én kreeg je in Assu wel een bevestiging? 

De admin kan in Accelerate terugzien of de data is binnengekomen én of dit een dossier heeft gegenereerd via "Beheer- AccelerateConnect- Request monitor Inbound: 

- Uitkomst: OK 

- Operation: /dossier/createFromDossierRequest 

 

Kon er op basis van het bericht (de request) geen dossier worden aangemaakt dan zie je hier ook de reden terug.  

 

NB: ook wanneer je in Assu de melding krijgt ‘Verzenden van de gegevens is mislukt’, kan het zijn dat de admin in Accelerate bij de netgenoemde Request monitor Inbound wel de reden kan zien waarom het mislukt is.   




Hypotheekgegevens van Accelerate naar Assu 


Op het moment dat de hypotheekaanvraag binnenkomt in Accelerate wordt deze doorgestuurd naar Assu.  


De berichten komen binnen in de HDN "postbus (knopje HDN berichten)" van waaruit u ze dient te verwerken voordat ze zichtbaar worden.


U kunt de HDN "postbus" vinden in het hypotheken overzicht scherm rechts bovenin het lint:


Als u deze knop aanklikt en u ziet dat er berichten in staan dan kunt u deze gaan verwerken:

Selecteer de berichten en klik op "verwerk bericht(en)" en Assu zal het geselecteerde bericht gaan verwerken.


Als het bericht verwerkt is kunt u in de HDN Historie van de hypotheek (Accelerate) kunt zien of en wanneer het bericht is doorgestuurd: 

 


Afhankelijk van hoe in Assu de servertaken zijn ingericht kan het even duren voor de hypotheek zichtbaar is in het dossier. 

Zodra deze gekoppeld is ziet u dit in Assu als volgt onder tabblad "gekoppelde hypotheken" in het dossier van de relatie: 


 

Komt in Accelerate een statusbericht (SX) of offertebericht (OX) binnen dan wordt dit bericht afhankelijk van de triggerinrichting in Accelerate – doorgezet naar Assu en wordt het Assu dossier automatisch bijgewerkt . 

In het voorbeeld hieronder zijn er na de hypotheekaanvraag twee berichten binnengekomen: 

- de indicatieve offerte (ox) - status update ‘Dossier ter acceptatie’ (SX) 


Statussen die doorgestuurd zijn kunt u terugvinden op de hypotheekkaart bij "hypotheekstatus":

 

 



Veel gestelde vragen 


Hieronder een toelichting op een aantal veel gestelde vragen:

 

1. Mijn klant bestaat nog niet in Assu, kan ik de hypotheekaanvraag wel naar Assu doorsturen? De hypotheekaanvraag is automatisch doorgestuurd naar Assu. Echter in Assu kan deze aanvraag niet automatisch gekoppeld worden.  

 

Je kunt de aanvraag handmatig verwerken, Assu maakt dan automatisch de relatie(s) aan op basis van de CRM gegevens uit het aanvraag bericht. 

 

2. Mijn klant bestaat in Assu én in Accelerate, maar is nog niet gekoppeld, hoe kan ik zorgen dat de hypotheekinformatie uit Accelerate aan het Assu dossier wordt gekoppeld? 

 

Koppel handmatig de hypotheekaanvraag die vanuit Accelerate in Assu is binnengekomen. Status- en offerteberichten die bij deze hypotheekaanvraag horen worden daarna automatisch gekoppeld. 

 

3. De hypotheekaanvraag heb ik niet naar Assu gestuurd. Kan de (indicatieve) offerte wel in het Assu dossier worden opgeslagen Nee, de basis is de hypotheekaanvraag. Die moet in Assu aanwezig zijn. 

4. Wordt in Assu de relatiekaart van de klant bijgewerkt op basis van de hypotheekaanvraag? Nee, de relatiekaart wordt niet bijgewerkt.  


5. Kun je ook vanuit Accelerate starten als het om een prospect gaat? Ja, dat kan. Accelerate stuurt de berichten door naar Assu waardoor er een klantenkaart in Assu opgemaakt wordt.


6. Kunnen reeds afgehandelde dossiers ook naar Assu gestuurd worden? Ja, dat kan door middel van een im-/export naar Assu. Neem hiervoor contact met ons op als dat het geval is.



En wat wordt er dan meegestuurd van en naar Accelerate?


Vanuit Assu naar Accelerate:

- van 1 of 2 aanvragers wordt persoonsinformatie naar Accelerate wat daar tot een nieuw dossier leidt.


Vanuit Accelerate naar Assu:

- AX - Offerteaanvraag (dit is een XML bestand met daarin alle velden die nodig zijn om een hypotheek aan te maken. Dit wordt een hypotheekscherm in Assu)

- OX- Indicatief voorstel / offerte en algemene voorwaarden (hiermee wordt de bestaande hypotheek overschreven met de waardes uit dit OX bericht en als er een bijlage bijzit wordt deze als PDF bestand opgeslagen in het docarchief van deze hypotheek)

- De volgende SX-berichten: (hierdoor wordt de status van de hypotheek in Assu aangepast naar de status van het SX bericht)

       I De aanvraag is in behandeling

       II De aanvraag is niet opgepakt of beeindigd:

       

       


III Finaal akkoord

IV Lening

       

Momenteel wordt er alleen een OX bericht als document opgeslagen als er een bijlage bijzit. 

Als er in Assu dus GEEN bijlage te vinden is in het docarchief dan is deze niet aangeleverd.


Accelerate stuurt ALLES mee wat er in een HDN bericht staat, geen losse onderdelen van het bericht.


Hoe ziet dat er uit?


Schematisch gezien ziet de hele flow tussen Assu en Accelerate er als volgt uit:


En bovenstaand nog heel kort samengevat in vier stappen: