Als u zelf een selectie wilt aanmaken in  Assu® dan dient u dat als volgt te doen:


Stap 1: Ga via het witte boekje naar "Selecties":




Stap 2: Klik op "Toevoegen"



Stap 3: U komt nu in een leeg scherm waar u bij 'Oorsprong tabel' aan dient te geven waar uw gegevens vandaan moeten komen (zijn het gegevens die betrekking hebben op relaties, polissen, schades, hypotheken, bancaire producten of financieringen?) onder tabblad 'Algemeen'.

Bij de omschrijving vult u een duidelijke naam in voor uw selectie.



In dit voorbeeld wordt een selectie getoond van actuele relaties uit Chaam.

Stap 4: Ga nu naar tabblad 'Criteria' waar u aan gaat geven wat de criteria zijn waar uw zoekopdracht aan moet gaan voldoen. Met de  kunt u criteria toevoegen en met de  kunt u criteria verwijderen.


In dit geval geeft u aan dat personen wilt zien (tabel Persoon) waarvan de status (Status) gelijk is (=) aan Actueel. Ofwel "geef mij een overzicht van alle actuele relaties".

Tevens wilt u alleen mensen zien die in Chaam wonen. U heeft dus aan dat u uit de tabel Adres de Plaats wilt zien die gelijk is (=) aan Chaam.


Vanaf versie 1.2621 is het ook mogelijk om "Beheerteam" mee te nemen in je selectie.


Stap 5: Ga nu naar tabblad 'Velden' waar u aan gaat geven wat u precies wilt zien in uw selectie, Met de  kunt u een regel toevoegen en met de  kunt u een regel verwijderen.

Met de blauwe pijlen kunt u de regels een regel omhoog of omlaag verplaatsen.

In dit voorbeeld halen we het persoon ID en naw gegevens op van mensen die de woonplaats Chaam hebben.


Vanaf versie 1.2621 is het ook mogelijk om "Beheerteam" mee te nemen in je selectie.


Stap 6: Ga naar tabblad 'Resultaat' en Uitvoeren om uw gegevens op te halen.


Vergeet in de tussentijd niet om op 'Opslaan' te klikken om uw selectie te bewaren.


Vanuit de selectie kunt u een mailing gaan maken. Hoe dit werkt kunt u hier lezen.