Maak je gebruik van Adviesbox? Lees dan dit hoofdstuk goed door.

Gebruik je GEEN Adviesbox? Ga dan verder met het derde hoofdstuk in deze reeks.


Houd er rekening mee dat, deze aanpassing ervoor zorgt dat aanvragen standaard naar Assu® worden doorgestuurd. Voer deze wijziging niet door vóórdat je live gaat. Overleg met Support als je twijfelt of je de juiste aanpassingen maakt):


Bij livegang met de Assu® HDN Koppeling wordt er een aanpassing gedaan in het adviespakket zodat de aanvragen standaard naar Assu® HDN Koppeling (kunnen) worden gestuurd. Vanuit Assu® HDN koppeling wordt de aanvraag vervolgens naar de geldverstrekker c.q. serviceprovider verstuurd. Eventuele wijzigingen hierin voer je na livegang door in HDN Koppeling.


In Adviesbox voeg je Assu® toe als Serviceprovider waarna je per maatschappij aangeeft dat aanvragen voortaan naar Assu® moeten gaan.


  1. Ga naar Onderhoud | Beheer partijen | Serviceproviders
    1. Voeg een nieuwe partij toe:
      • Naam: Assu®
      • Nummer: HDN postbusnummer welke je in Assu® gebruikt
  2. Ga naar Onderhoud | Beheer partijen | Geldverstrekkers.
    1. Zet de volgende stap voor elke Geldverstrekker:
      • Kies in het linker menu onder Hypotheekaanvraag voor HDN aanvraag naar Assu®
  3. Controleer of deze aanpassing ook bij collega's gedaan moet worden.



Verstuur je een aanvraag op een dossier dat al bestond voor je de netgenoemde aanpassingen had doorgevoerd? Controleer dan bij het versturen van de aanvraag of deze naar Assu® gaat. Het kan zijn dat de oude inrichting is onthouden. Nulmeting - welke hypotheken zitten er nu in de pijplijn (aanvraagproces)



Ben je hiermee klaar? Ga dan verser met stap 3 (voorbereidingen in Assu®).