Met behulp van onderstaande instructies kunt u zelf het door ons aangeleverde bedrijfscertificaat op uw werkplek inregelen.

Dit is alleen nodig als het een nieuw bedrijfscertificaat is!



U heeft hierbij de keuze uit:


1: inregelen via internet Explorer

2: inregelen via Chrome

3: inregelen via Edge



1: Inregelen bedrijfscertificaat via internet Explorer


Volg hiervoor de volgende stappen:


Stap 1: Open Internet Explorer of Internet Opties 


Stap 2: Ga naar het tabblad “Inhoud”  


Stap 3: Klik op “Certificaten” 


Stap 4: Klik op “Importeren…” 


Stap 5: Klik in het nieuwe scherm op “Volgende” 


Stap 6: Klik op “Bladeren” en ga naar de locatie waar het bestand is opgeslagen en selecteer daar naast de bestandsnaam de zichtbare extensies. 


Stap 7: Selecteer en open het Bedrijfscertificaat. Dit is altijd een PFX bestand:


Stap 8: Klik op “Volgende” 


Stap 9: Voer het wachtwoord in van het Bedrijfscertificaat 


Stap 10: Vink “Deze sleutel als exporteerbaar aanmerken…” -aan 


Stap 11: Vink “Alle uitgebreide eigenschappen toevoegen” -aan 


Stap 12: Klik op “Volgende” 


Stap 13: Vink “Automatisch het certificaat selecteren op basis van het type certificaat” -aan 


Stap 14: Klik op “Volgende” 


Stap 15: Klik op "Voltooien"


Stap 16: Klik op "Ja"

 

Het certificaat is nu succesvol op de werkplek geïnstalleerd.  



2: Inregelen bedrijfscertificaat via Chrome


Volg hiervoor de volgende stappen:


Stap 1: Open Chrome


Stap 2: Kies voor de 3 puntjes rechts bovenaan uw scherm:

 

Stap 3: Kies "Instellingen":



Na instellingen kiest u voor "privacy en beveiliging" en scrollt u naar beneden om de volgende keuze te maken:




Stap 4: Klik op “Importeren…” 


Stap 5: Klik in het nieuwe scherm op “Volgende” 


Stap 6: Klik op “Bladeren” en ga naar de locatie waar het bestand is opgeslagen en selecteer daar naast de bestandsnaam de zichtbare extensies. 


Stap 7: Selecteer en open het Bedrijfscertificaat. Dit is altijd een PFX bestand:


Stap 8: Klik op “Volgende” 


Stap 9: Voer het wachtwoord in van het Bedrijfscertificaat 


Stap 10: Vink “Deze sleutel als exporteerbaar aanmerken…” -aan 


Stap 11: Vink “Alle uitgebreide eigenschappen toevoegen” -aan 


Stap 12: Klik op “Volgende” 


Stap 13: Vink “Automatisch het certificaat selecteren op basis van het type certificaat” -aan 


Stap 14: Klik op “Volgende” 


Stap 15: Klik op "Voltooien"


Stap 16: Klik op "Ja"

 

Het certificaat is nu succesvol op de werkplek geïnstalleerd.  


3: Inregelen bedrijfscertificaat via Edge


Volg hiervoor de volgende stappen:


Stap 1: Open Edge


Stap 2: Kies voor de 3 horizontale puntjes rechts bovenaan uw scherm:

 



Stap 3: Kies "Instellingen":



Na instellingen kiest u voor "privacy" (let op: open het scherm volledig want anders ziet u "privacy" niet staan:





en scrollt u naar beneden naar het kopje 'beveiliging" om de volgende keuze te maken:



Stap 4: Klik op “Importeren…” 


Stap 5: Klik in het nieuwe scherm op “Volgende” 


Stap 6: Klik op “Bladeren” en ga naar de locatie waar het bestand is opgeslagen en selecteer daar naast de bestandsnaam de zichtbare extensies. 


Stap 7: Selecteer en open het Bedrijfscertificaat. Dit is altijd een PFX bestand:


Stap 8: Klik op “Volgende” 


Stap 9: Voer het wachtwoord in van het Bedrijfscertificaat 


Stap 10: Vink “Deze sleutel als exporteerbaar aanmerken…” -aan 


Stap 11: Vink “Alle uitgebreide eigenschappen toevoegen” -aan 


Stap 12: Klik op “Volgende” 


Stap 13: Vink “Automatisch het certificaat selecteren op basis van het type certificaat” -aan 


Stap 14: Klik op “Volgende” 


Stap 15: Klik op "Voltooien"


Stap 16: Klik op "Ja"

 

Het certificaat is nu succesvol op de werkplek geïnstalleerd.