Als een maatschappij een verkeerd ADN bericht heeft aangeleverd kun je door middel van de onderstaande stappen een bericht dat op een bepaalde datum aangeleverd is verwijderen.


- deze actie wordt gelogd in de gebruikerslog

- deze actie valt onder de muteer rechten van de ADN/prolongatie

- alle berichten van de betreffende maatschappij op de betreffende datum worden op verwerkt gezet

- het werkt niet bij meerdere maatschappijen tegelijk



Stap 1: Ga vanuit de Assu® cockpit naar tabblad "Financieel/ADN" en daarna naar "Berichten verwerken"


Stap 2: Kies voor "Prolongatieberichten"


Stap 3: Selecteer de regel die je wilt verwijderen en klik op de knop "prolongatiebatch verwijderen".




Stap 4: Klik "Ja" op de melding als je het helemaal zeker weet en de regel zal verwijderd worden. Er worden geen boekingen aangemaakt.



Ondertabblad "Beheer" in de cockpit vind je de gebruikerslog terug onder de knop "Toon gebruikerslog". De bovenste regel is je verwijderde prolongatiebach regel.