Alg. instellingen: tabblad Factuurbijlagen
Onder het tabblad Factuurbijlagen kunt u per Factuurtype aangeven welke documentbeschrijvingen er als bijlage meegestuurd moeten worden tijdens het verzenden van een factuur.
Ook kunt u een vinkje zetten als u wilt dat er bij het verzenden van facturen vanuit een pakketpolis ook de documenten vanuit de onderdelen meegestuurd worden als ze voldoen aan de documentbeschijving die u bij de algemene instellingen inregelt.
In de laatste kolom kunt u aangeven hoeveel maanden oud een document maximaal mag zijn om meegestuurd te worden als factuurbijlage:
In bovenstaand voorbeeld ziet u bijvoorbeeld dat er bij de algemene facturen voor 2 soorten documenten (facturen en groene kaarten) bij facturen vanuit pakketpolissen ook deze documenten meegestuurd moeten worden die bij de betreffende onderdelen horen.
Zelf bepalen wanneer er een bijlage meegestuurd wordt:
Optie 1: Als u geen vinkjes achter de documentbeschrijving zet gaat er ALTIJD een bijlage mee met de factuur.
Optie 2: "Alleen bij contractexpiratie" betekent iedere keer als de polis expireert zal er een bijlage meegestuurd worden.
Optie 3: "Alleen bij hoofdvervaldatum" betekent dat er 1 keer per jaar een bijlage meegestuurd wordt. (dit wordt gebaseerd op de maand van de ingangsdatum van de polis; bijvoorbeeld bij een polis die ingaat op 25 februari van 2018 zal de factuur van februari 2019 een bijlage krijgen en die van maart niet).
Onderaan het scherm dient u een vinkje te zetten bij "voor facturen per post ook de bijlages afdrukken" als er bij facturen die per post gaan ook bijlages meegestuurd moeten worden.
Factuurtype:
Bij Factuurtype heeft u de keuze uit een groot aantal types facturen:
Deze kunt u met de juiste rechten zelf inregelen via de Stamtabellen-Algemeen-Factuurtypes:
Documentbeschrijvingen:
Onder "Documentbeschrijvingen" heeft u de keuze uit een groot aantal documentbeschrijvingen die u zelf in kunt regelen via "Stamtabellen-Algemeen-Documentbeschrijvingen":