In het onderste gedeelte van het controle rapport kunt u ook meldingen krijgen.


Meldingen onderin het scherm: niet in bericht – wel volgens Assu®:



De volgende foutmeldingen kunnen getoond worden:


Polis niet gevonden:

Wanneer deze melding naar voren komt is het van belang deze op te lossen.

De polis wordt dan namelijk aangeleverd door de maatschappij, maar staat nog niet of onvolledig in Assu®.

Controleer dan of de polis in Assu® staat?

  • Zo ja, controleer het polisnummer, de maatschappij en bijbehorende POR code
  • Zo nee, voeg de polis handmatig of via een ‘nieuw contract’ bericht toe in Assu®



Stel nu dat de polis niet gevonden is. Wat moet er nu gebeuren?


Indien het controle rapport aangeeft dat de polis niet gevonden is kunt u de volgende zaken controleren:


-       Staat exact hetzelfde polisnummer in Assu®?

-       Staat er geen spatie voor of achter het polisnummer?

-       Staat de maatschappij op de polis goed?


Indien de polis niet in Assu® staat kunt u kijken of deze is aangeleverd als "nieuw contract" bij de overige berichten (knop "overige berichten").



Als u zelf het polisnummer handmatig toevoegt / wijzigt is het noodzakelijk om terug te keren naar het  tabblad ADN berichten en op "Polissen koppelen" te klikken. 

Assu® gaat nu nogmaals ‘zoeken’ of de polis bestaat.



Polis had moeten vervallen op:

Dit zijn actuele polissen die gekoppeld zijn aan de geselecteerde maatschappij maar een vervaldatum hebben VOOR de geselecteerde maand. 

Ga bij de maatschappij na of het nog actuele polissen zijn en zo ja, vraag de maatschappij waarom ze niet aangeleverd zijn!!!


Controleer of de polissen actief zijn: ga bij de maatschappij na of het nog actuele polissen zijn en:

- zo ja: vraag de maatschappij waarom ze niet aangeleverd zijn

- zo nee: open de polis en maak de polis historisch



Volgens de maatschappij vervalt polis (polisnummer) niet in (datum):

Wanneer deze melding naar voren komt is het van belang deze op te lossen . 

De melding geeft aan dat de betreffende polis volgens Assu® moet prolongeren in de betreffende periode. 

De maatschappij heeft de polis echter niet aangeleverd en geeft dus eigenlijk aan dat de polis voor deze periode niet geprolongeerd hoeft te worden.


De volgende situaties zijn mogelijk:


Situatie:

Actie:

De maatschappij levert de polis niet aan omdat zij onvolledig aanleveren

Neem contact op met de maatschappij

De maatschappij levert de polis niet aan omdat de polis ook daadwerkelijk niet hoort te prolongeren

Pas de polis aan in Assu:

- Als de polis geroyeerd is: geef status historisch en zet vinkje bij "geroyeerd"

- Als de polis opgeschort is: vinkje aanzetten bij "geschorst"

- Als de polis actief is via ander intermediair: vinkje aanzetten bij "extern intermediair"

- Als de polis uitgesloten dient te worden van prolongatie: vinkje aanzetten bij "uitsluiten van prolongatie"

- Als de polis premievrij is: vinkje aanzetten bij "premievrij"

Er staat een afwijkend polisnummer in Assu® ten opzichte hetgeen de maatschappij aanlevert

Pas het polisnummer aan








  • De maatschappij levert de polis niet aan omdat zij onvolledig aanleveren. Actie
  • De maatschappij levert de polis niet aan omdat de polis ook daadwerkelijk niet hoort te prolongeren
  • Er staat een afwijkend polisnummer in Assu® ten opzichte hetgeen de maatschappij aanlevert