Om een Workflow automatisch te laten starten dient u een automatische handeling aan te maken.

U dient hiervoor een aantal stappen te volgen:


Stap 1: Ga via tabblad "Onderhoud" naar "Automatische handelingen":



Stap 2: Maak een trigger aan die zegt in welk scherm en wanneer de trigger geactiveerd moet worden (bijvoorbeeld bij het invoeren van een schade):



Stap 3: Maak nu voor de zojuist aangemaakte trigger de handeling aan die zegt dat er een Workflow gestart moet worden:

Bepaal of deze automatisch moet gebeuren en/of hij verplicht is en selecteer de Workflow die van toepassing is:



Stap 4: De automatische handeling is nu compleet. In dit geval zal er een schade Workflow starten als er een schade ingevoerd wordt:




Als u de schade aanlegt via de schade wizard volgt het automatischa handelingen scherm en daarin vindt u de Workflow:


Als u op "OK" klikt start de Workflow. In dit voorbeeld vraag hij of er een SAF verzonden moet worden: 


Als u op "Ja" klikt gaat hij verder. De Workflow kijkt wat voor soort schade het is en of er per brief of per e-mail een SAF verzonden moet worden. Hij haalt deze informatie uit het Communicatieprofiel van de relatie.



Rechts onderin het scherm (de relatie- of productkaart) ziet u dat de Workflow gestart is als dit veldje getoond wordt: