Hoe maak ik een automatische handeling? (met triggers)
Het is in Assu® mogelijk om automatische handelingen aan te maken. Hierdoor gaat het systeem op een door u aangegeven moment automatisch een bepaalde actie uitvoeren.
Bijvoorbeeld een e-mail verzenden op het moment dat het woonadres van een relatie gewijzigd wordt.
In het tabblad ‘Onderhoud’ vindt u de knop 'Automatische handelingen'.
In dit scherm kunt u handelingen toevoegen, wijzigen of verwijderen. Een handeling geeft aan wat het systeem gaat doen op het moment dat de actie uitgevoerd wordt.
Tevens kunt u hier triggers toevoegen, wijzigen of verwijderen. Een trigger is hetgene wat moet gebeuren om de actie te starten.
We hebben de volgende trigger types in Assu beschikbaar:
Product: |
Wanneer gaat de trigger af: |
Abonnement: |
Bij historisch maken |
Abonnement: |
Bij invoer |
Agenda afspraak: |
Bij het aanmaken |
Agenda afspraak: |
Bij het verwijderen |
Aplaza berichten: |
Bij verwerking van de brief betaalachterstand |
Bancair product: |
Bij historisch maken |
Bancair product: |
Bij invoer |
Brief opslaan: |
Bij gebruik van een bepaald briefsjabloon tijdens opslaan van een brief |
Document: |
Bij toevoegen |
E-mail verzenden: |
Bij gebruik van een bepaald sjabloon |
Factuur: |
Bij handmatig invoeren |
Factuur: |
Bij wachtcode wijzigen |
Feniks: |
Bij het storneren van een factuur |
Financiering: |
Bij historisch maken |
Financiering: |
Bij invoer |
Herinneringen: |
Bij factuur retour maatschappij |
Hypotheek: |
Bij historisch maken |
Hypotheek: |
Bij inlezen via HDN |
Hypotheek: |
Bij invoer |
Hypotheek: |
Bij mutatie in het hypotheek fase traject |
Notitie: |
Bij invoer |
Polis: |
Bij historisch maken |
Polis: |
Bij invoer |
Polis: |
Bij mutatie |
Polis: |
Bij mutatie wanneer de polis in behandeling is |
Polis: |
Bij opschorting |
Polis: |
Bij verwerking van een mutatie via ADN |
Polis: |
Bij verwerking van een contract via ADN |
Relatie: |
Bij historisch maken |
Relatie: |
Bij invoeren |
Relatie: |
Bij mutatie. Hier heeft u de keuze uit een groot aantal specifieke wijzigingsredenen die de trigger activeren bij het invullen van het veld "Wijzigingsreden" op de relatiekaart. |
Relatie: |
Bij overlijden |
Relatie: |
Bij starten van een AWI transactie |
Relatie: |
Bij wijzigen burgerlijke staat |
Relatie: |
Bij wijziging van primaire bankrekening |
Relatie: |
Bij wijziging vaneen adres dat niet primair is |
Relatie: |
Bij wijziging van het communicatieprofiel |
Relatie: |
Bij wijziging van het primaire adres |
Relatie: |
Bij wijziging van het primaire e-mail adres |
Relatie: |
Bij wijziging van soort naar klant (voor als u bijvoorbeeld een prospect omzet naar klant) |
Schade: |
Bij aflegging |
Schade: |
Bij invoer |
Schade: |
Bij mutatie (voor als bijvoorbeeld de TP status gewijzigd wordt) |
Taak: |
Bij afwikkelen |
Taak: |
Bij invoer |
Hieronder een voorbeeld van een automatische handeling:
Om een automatische handeling aan te maken klikt u eerst op eerst "Trigger toevoegen" .
Hier geeft u aan bij welke wijziging er iets moet gebeuren.
Bijvoorbeeld:
Vervolgens selecteert u de zojuist aangemaakte handeling en klikt u op "Handeling toevoegen".
Hier geeft u aan wat er dient te gebeuren.
U kunt kiezen uit:
- E-mail versturen
- Brief maken
- Taak aanmaken
- Afspraak maken
- Factuur maken
- Workflow starten
In dit voorbeeld hebben we gekozen voor het versturen van een e-mail. Deze e-mail is te selecteren uit de standaard sjablonen. (zie het hoofdstuk "sjablonen" voor het aanleggen van sjablonen).
De beschrijving geeft na aanklikken een lijst met standaard documentbeschrijvingen. Deze zijn in te regelen via "Stamtabellen-algemeen-documentbeschrijvingen"
In dit voorbeeld zal er, zodra het primaire bezoekadres van de relatie wijzigt, een e-mail gemaakt worden naar de relatie.
U kunt er tevens voor kiezen om een handeling te maken richting de maatschappij.
Dit geldt ook voor correspondentie richting een servicebureau als er een servicebureau vermeld staat op de poliskaart.
U kunt, door middel van het aanvink veld "Automatisch" kiezen of de e-mail automatisch verstuurd wordt of u nog een voorbeeld van de e-mail wilt zien voordat deze verzonden wordt.
U kunt meerdere handelingen aan een trigger hangen.
De trigger met handeling ziet u nu als volgt staan:
Als u nu naar de klantenkaart gaat en daar een wijziging van het primaire bezoekadres doorvoert zult u de volgende melding krijgen:
Klik op "OK" om verder te gaan.
Er wordt nu een e-mail naar de klant verzonden die weer terug te vinden is in het docarchief van de klant.
Let op; indien u in de handeling heeft gekozen voor ‘automatisch’ zal de e-mail niet meer geopend worden maar automatisch worden verzonden.
U kunt tevens aangeven of een handeling verplicht moet zijn. U kunt hem bij uitvoer dan niet meer wegklikken:
Als u een automatische handeling wilt starten voor een bepaalde soort relatie doe dit dan als volgt:
U kunt nu de soort relatie specificeren waardoor u bijvoorbeeld kunt zeggen: ga een e-mail sturen als er een klant aangelegd wordt die "partner" is.