Facturen verzenden/afdrukken ongeacht settings op de poliskaart
Als u een reeds aangemaakte factuur naar de relatie wilt verzenden ongeacht wat er op de poliskaart vemeld staat bij de afdruk instellingen (onder tabblad premie) kan dit per e-mail of per post.
Facturen zijn op 2 plekken af te drukken:
1: via de factuur zelf
2: via het factuuroverzicht
1: Facturen afdrukken via de factuur zelf:
Als u in een factuur zit ziet u bovenin de knop "Afdrukken". Klik hierop om de factuur af te drukken.
In onderstaand voorbeeld laten we zien hoe u een factuur af kunt drukken vanuit de factuur zelf.
2: Facturen afdrukken via het factuuroverzicht:
Om facturen af te drukken selecteert u de facturen door ze aan te vinken en u klikt vervolgens op "Factuur afdrukken".
Onderstaand een voorbeeld van het afdrukken van een factuur via het factuuroverzicht die per post verzonden moet worden:
De factuur is na het afdrukken altijd weer terug te vinden als u het filter op "Afgedrukt" zet.
Hoe de facturen verzonden worden hangt af van twee punten:
A: de instellingen in het communicatieprofiel van de relatie.
Indien u hier heeft aangegeven dat de klanten de factuur per e-mail willen ontvangen kunt u een sjabloon selecteren en wordt deze per mail verzonden. Meer informatie hierover vindt u hier.
Stap 1: Ga naar het factuuroverzicht (kan via schade, polis etc.) en selecteer daar de factuur die u wilt gaan verzenden.
Stap 2: Klik op 'Factuur afdrukken'.
Stap 3: Klik op 'Ja'.
Stap 4: Selecteer het juiste sjabloon
Stap 5: De e-mail/brief wordt getoond. Kies voor printen of verzenden.
Stap 6: kies een omschrijving voor het docarchief en kies 'Opslaan'
De verzonden factuur is nu in het docarchief van de relatie terug te vinden.
B: Of er een factuur emailadres ingevuld is op de relatiekaart en zo ja welk emailadres dat dat is: