U heeft in Assu® de mogelijkheid om gebruikersgroepen/beheerteams aan te leggen.


Via 'Beheer' - 'Gebruikersgroepen' komt u in het scherm waar ze in te regelen zijn.



In dit scherm kunt u gebruikersgroepen toevoegen, wijzigen en verwijderen, gebruikers toevoegen aan een groep en verwijderen uit een groep.


Als u een nieuwe gebruikersgroep wilt maken gaat u als volgt te werk.


Stap 1: klik op 'Gebruikersgroep toevoegen'



Stap 2: geef uw nieuwe groep een omschrijving en vink aan of de groep portefeuille onafhankelijk moet zijn. Klik daarna op "Opslaan".

(in oudere versies van Assu heeft u nog geen mogelijkheid om het portefuille vinkje te zetten!!)




Stap 3: ga nu gebruikers toevoegen aan de nieuwe groep door op "Gebruikers toevoegen aan groep"  te klikken.



Stap 4: selecteer de gebruikers (s) en klik op 'Opslaan'


 


U ziet nu rechts de gebruikers binnen uw nieuwe gebruikersgroep staan:



Deze gebruikersgroepen kunt u straks gaan gebruiken als ons nieuwe product 'Werklijst' beschikbaar is.


Op dit moment ziet u ze al terugkomen op de relatiekaart. Hier heten ze "Beheerteam":


Wilt u een gebruikersgroep verwijderen? Verwijder dan eerst alle leden van deze groep en verwijder dan de groep zelf.


Vanaf versie 1.2623 kunt u bij het aanmaken van een taak een keuze maken uit de eerder aangelegde gebruikersgroepen: