U heeft in Assu® de mogelijkheid om gebruikersgroepen/beheerteams aan te leggen.


Via 'Beheer' - 'Gebruikersgroepen' komt u in het scherm waar ze in te regelen zijn.



In dit scherm kunt u gebruikersgroepen toevoegen, wijzigen en verwijderen, gebruikers toevoegen aan een groep en verwijderen uit een groep.


Als u een nieuwe gebruikersgroep wilt maken gaat u als volgt te werk.


Stap 1: klik op 'Gebruikersgroep toevoegen'



Stap 2: geef uw nieuwe groep een omschrijving en vink aan of de groep portefeuille onafhankelijk moet zijn. Klik daarna op "Opslaan".

(in oudere versies van Assu heeft u nog geen mogelijkheid om het portefuille vinkje te zetten!!)




Stap 3: ga nu gebruikers toevoegen aan de nieuwe groep door op "Gebruikers toevoegen aan groep"  te klikken.



Stap 4: selecteer de gebruikers (s) en klik op 'Opslaan'


 


U ziet nu rechts de gebruikers binnen uw nieuwe gebruikersgroep staan:



Deze gebruikersgroepen je gebruiken in de 'Werklijst' module.


Op de relatiekaart vind je deze optie terug bij "Beheerteam":


Wilt u een gebruikersgroep verwijderen? Verwijder dan eerst alle leden van deze groep en verwijder dan de groep zelf.


Bij het aanmaken van een taak kun je een keuze maken uit de eerder aangelegde gebruikersgroepen: