Als een gebruiker uit dienst gaat kunt u deze persoon als volgt verwijderen.


Als deze gebruiker als adviseur op bijvoorbeeld een relatiekaart vermeld staat dan zal deze er blijven staan omdat adviseurs ingeregeld worden via de stamtabellen. U zult dan eerst alle relaties op moeten zoeken waar deze persoon als adviseur op staat (u kunt dit doen door middel van een selectie, door middel van de kolom "Adviseur" in het relatiezoekscherm of een export naar Excel en dan die ene adviseur eruit vissen).

Nadat u de adviseur aangepast heeft voor alle relaties waar deze opstond kunt u via de stamtabellen deze persoon als adviseur verwijderen (stamtabellen-algemeen-adviseurs).


Houd goed in de gaten of het aantal gebruikerslicenties dat u gebruikt voor Assu® nog up to date is met het vertrek van de medewerker(s). Klopt dit aantal niet meer? Dien dan een ticket bij ons in via A.i. Servicedesk.

Geef ons ook door als een medewerker een inlog heeft voor ons ticketsysteem zodat we de medewerker kunnen verwijderen uit het ticketsysteem!




Taken en agendapunten overzetten:


Ook kunt u met 1 druk op de knop zijn of haar agendapunten overzetten. U doet dit als volgt:


Stap 1: Ga in het lint naar tabblad 'Beheer' en vervolgens naar 'Gebruikers'



Stap 2: Selecteer de gebruiker en kies daarna 'Alle taken/agendapunten overzetten'



Stap 3: Selecteer de gebruiker naar wie u de taken en agendapunten over wilt zetten en klik 'Ok'



ALLE taken en agendapunten (openstaand en afgewerkt) worden nu omgezet naar de andere gebruiker. 



Wilt u ALLEEN actieve en toekomstige taken/agendapunten overzetten?

Klik dan op de knop "Actieve en toekomstige taken/agendapunten overzetten



Accounts AssuMailbox aanpassen:


Via het witte boekje in de AssuMailbox kunt u bij "Accounts" de accounts aanpassen of verwijderen. Hoe u dit doet kunt u hier lezen.