Het sjabloon gebruiken (e-mail/brief versturen)
Als u het sjabloon aangelegd heeft kunt u het gaan gebruiken om uw relatie een brief of e-mail te gaan sturen. In bovenstaand voorbeeld dus: een relatie een e-mail sturen over zijn polis.
Stap 1: Ga naar de polis van de relatie en klik bovenaan het scherm op 'E-mail'.
De met groen aangegeven velden in bovenstaand voorbeeld zijn de velden die op het sjabloon aangegeven zijn als velden die terug moeten komen in de brief.
Stap 2: Zet in het communicatiescherm van de e-mail een vinkje voor de verzekeringsnemer en klik op de groene pijl naar rechts.
Stap 3: Selecteer het juiste e-mailadres gevolgd door de groene pijl naar rechts
Stap 4: Omdat er in het sjabloon al aangegeven is dat er een bijlage standaard meegestuurd wordt hoeft u dat tabblad niet meer te vullen en kunt u ook direct op tabblad 'Sjablonen' klikken waar u het juiste sjabloon aan dient te vinken.
Stap 5: Klik op 'Gebruiken' en er opent een scherm met de gegevens van de e-mail die u gaat sturen. De groen gemarkeerde velden zijn de invoegvelden van het sjabloon.
De bijlage is ook bijgesloten.
Stap 6: U kunt de mail nu verzenden door op "verzenden"te klikken.
Stap 7: Er volgt nog een scherm waarin u de naam en beschrijving van het verzonden document op kunt geven zodat u het later makkelijk terug kunt vinden in het docarchief van de relatie/product.
Nadat de e-mail verzonden is zal hij altijd terug te vinden zijn in het docarchief van de relatie of productkaart vanwaar hij verzonden is.