Relatie overleden
Als u een relatie op 'Overleden' wilt zetten dient u een aantal stappen uit te voeren:
Stap 1: Open de betreffende relatiekaart in Assu®.
Stap 2: Vink de checkbox ‘Overleden’ aan en vul de datum van overlijden in:
voorbeeld ter illustratie versie 1.2620
Stap 3: Klik op OK als u zeker weet dat u de goede datum ingevuld heeft.
Bij het aanvinken van deze checkbox zal Assu® automatisch:
- De relatie uitsluiten van mailingen.
- Bij het openen van deze relatiekaart de melding geven dat deze relatie is overleden.
Als de overleden persoon producten heeft in Assu® is het belangrijk dat u deze overhevelt naar de erfgena(a)m(e).
Als de gestorven relatie correspondentie contactpersoon is krijgt u bovenstaande melding.
Stap 4: Op de polissen-tegel, hypotheken-tegel, bancaire product-tegel en financiering-tegel selecteert u alle producten en klikt u vervolgens op de knop met de poppetjes .
(Om makkelijk alle producten te selecteren klikt u éénmaal op het bovenste product, houdt u de Shift-toets ingedrukt en klikt u éénmaal op het onderste product. Alle tussenliggende producten zijn nu geselecteerd.)
Stap 5: U selecteert het juiste dossier en daarbinnen de juiste persoon en klikt vervolgens op "OK".
U krijgt ook altijd nog een keuze of u de relatie meteen op historisch wilt zetten of niet.
Als iemand een vinkje heeft staan bij "overleden" en u wilt zien wat de bijbehorende datum is dan hangt u de muiscursor boven het vinkje om de datum te tonen:
voorbeeld GIF ter illustratie versie 1.2620
Een overlijdensbericht sturen
Als een relatie op 'overleden" is gezet kunt u een overlijdensbericht aanmaken voor alle betrokken maatschappijen van deze relatie. Klik hiervoor in het lint op de knop "Overlijdensbericht" en u krijgt de keuze om een brief/e-mailsjabloon te selecteren. Let op: Hiervoor is een sjabloon van het type "Overlijdensbericht" nodig.