Als u een relatie op 'Overleden' wilt zetten dient u een aantal stappen uit te voeren:


Stap 1: Open de betreffende relatiekaart in Assu®.


Stap 2: Vink de checkbox ‘Overleden’ aan en vul de datum van overlijden in:


voorbeeld ter illustratie versie 1.2620


Stap 3: Klik op OK als u zeker weet dat u de goede datum ingevuld heeft.


Bij het aanvinken van deze checkbox zal Assu® automatisch:

  • De relatie uitsluiten van mailingen.
  • Bij het openen van deze relatiekaart de melding geven dat deze relatie is overleden.


Als de overleden persoon producten heeft in Assu® is het belangrijk dat u deze overhevelt naar de erfgena(a)m(e).

Als de gestorven relatie correspondentie contactpersoon is krijgt u bovenstaande melding.


Stap 4:  Op de polissen-tegel, hypotheken-tegel, bancaire product-tegel en financiering-tegel selecteert u alle producten en klikt u vervolgens op de knop met de poppetjes .

(Om makkelijk alle producten te selecteren klikt u éénmaal op het bovenste product, houdt u de Shift-toets ingedrukt en klikt u éénmaal op het onderste product. Alle tussenliggende producten zijn nu geselecteerd.)


Stap 5: U selecteert het juiste dossier en daarbinnen de juiste persoon en klikt vervolgens op "OK".


U krijgt ook altijd nog een keuze of u de relatie meteen op historisch wilt zetten of niet.


Als iemand een vinkje heeft staan bij "overleden" en u wilt zien wat de bijbehorende datum is dan hangt u de muiscursor boven het vinkje om de datum te tonen:

voorbeeld GIF ter illustratie versie 1.2620



Een overlijdensbericht sturen


Als een relatie op 'overleden" is gezet kunt u een overlijdensbericht aanmaken voor alle betrokken maatschappijen van deze relatie. Klik hiervoor in het lint op de knop "Overlijdensbericht" en u krijgt de keuze om een brief/e-mailsjabloon te selecteren.  Let op: Hiervoor is een sjabloon van het type "Overlijdensbericht" nodig.