Stap 5: Verwerken of verwijderen van de prolongatie


Als de prolongatie akkoord is klikt u op "Verwerking". De prolongatie zal dan door middel van een wachtrij meteen uitgevoerd worden.


Als hij eenmaal in deze wachtrij staat heeft u twee mogelijkheden:


1: Deze wachtrij draait op de achtergrond waardoor iedereen gewoon door kan werken in Assu®. De prolongatie zelf zal dan wel iets langer duren omdat hij op de achtergrond draait.


2: U kunt er ook voor kiezen om deze verwerking door middel van een tijdgebonden servertaak te laten verlopen, voor meer informatie klik hier)

De prolongatie wordt dan op een tijdstipt naar wens gedraaid en zal dan niemand "in de weg zitten".


U krijgt bij beide opties rechts onderin een melding in Assu® wanneer de prolongatie verwerkt is.





Het kan wel eens voorkomen dat een prolongatiebericht niet verwerkt hoeft te worden of dat er "foutieve prolongatieberichten" verwijderd moeten worden.

Door middel van de knop "Verwijderen" kunt u een prolongatie verwijderen.

De maand die zojuist verwerkt is zal grijs worden in het overzicht en de nieuwe maand komt beschikbaar.



De prolongatie wachtrij resetten:

Het is mogelijk de prolongatie wachtrij te resetten. Hiervoor dient u wel beheer rechten te hebben dus de knop hiervoor vindt u dan ook niet in het berichten verwerken scherm.

Ga met de juiste rechten naar tabblad "Beheer" en klik daarna op "Prolongatie wachtrij afbreken".

De prolongatie wachtrij zal nu afgebroken worden en u krijgt rechts onderin uw scherm een bevestiging hiervan: