In dit hoofdstuk tonen we hoe de Workflow "X jaar na laatste onderhoudsdatum" werkt:


Workflow type:
Relatie



Dit is je vertrekpunt, dus vanuit waar wil je dat deze Workflow start? Is het een Workflow die betrekking heeft op schades dan pak je een Workflow type Schade.

Waar wordt deze Workflow voor gebruikt?
Dat er X jaar na de onderhoudsdatum een e-mail verstuurd wordt naar de klant en een taak aangemaakt wordt voor de adviseur/specifieke gebruiker om contact te leggen als de klant niet reageert op de e-mail.

Wat voor soort Workflow is het? (zorgplicht- of proces Workflow)
Zorgplicht

Zijn er startcondities die gekoppeld moeten worden aan de Workflow en hoe regel je deze in?
Ja.

Zo ja, welke?

Voorwaarde kan zijn: Actuele, niet overleden, relaties



Ingevoerde datum: X jaar na Onderhoudsdatum datumveld
LET OP: als dit bijv. 3 jaar moet zijn dan kan het veld Afwijking van datum zelf worden gevuld met het cijfertje 3.


Repeteren is niet nodig, iedere X jaar na de onderhoudsdatum komt de relatie telkens weer in aanmerking voor deze Workflow.

Wordt deze Workflow gebruikt in een automatische handeling?
Nee.


Wat zijn de handelingen in de Workflow?
* Versturen van een e-mail naar de relatie (LET OP: hiervoor moet van te voren wel een sjabloon worden aangemaakt via het tabblad Onderhoud, Sjablonen. Als de WF een type Polis heeft voeg je een sjabloon toe met type Polis). Lees hier hoe je sjablonen aanmaakt.


* Het aanmaken van een taak om te controleren of de klant hierop gereageerd heeft.


* Einde Workflow (na afwikkelen taak stopt de Workflow dan automatisch)