Stap 4: Pre-Verwerking:


Krijgt u in het controle rapport geen ‘polis niet gevonden’ meldingen meer kunt door middel van "Pre-Verwerking" de prolongatie gaan controleren.

Er gaat nog niet daadwerkelijk geprolongeerd worden maar Assu® zal u laten zien wat er gaat gebeuren bij het daadwerkelijk verwerken van de prolongatie zonder dat er wat doorgevoerd wordt (een soort van proefprolongatie dus).

De waardes die onderin dit scherm te zien zijn moeten overeenkomen met wat de maatschappij aanlevert.


preverwerking scherm 1


Klik op "OK" om de pre-verwerking te starten:


preverwerking scherm 2




Rechts onderin het scherm krijgt u een melding te zien als de preverwerking gereed is na het klikken van de "OK" knop:

preverwerking scherm 3a


Als u deze melding wegklikt en nog een keer op de preverwerking knop klikt voor dezelfde prolongatie dan krijgt u de volgende keuze te zien:

preverwerking 4a


Kiest u voor "Ja" dan zal de berekende preverwerking worden geopend.

Als er bij de kolom "Opmerking" iets staat dan dient u actie te ondernemen. Eventuele problemen moeten opgelost worden VOORDAT u verder gaat met de daadwerkelijke prolongatie:


preverwerking 5a



Kiest u voor "Nee" dan zal er een nieuwe preverwerking worden gestart. (scherm 3a zal weer getoond worden)


Tijdens de pre verwerking kunnen er meldingen op uw scherm tonen. In het hoofdstuk 'meldingen tijdens preverwerking' staan deze opgesomd.


Nadat u alles heeft gecontroleerd en daar waar nodig aangepast heeft kunt u gaan verwerken.




U kunt ervoor kiezen of u het resultaat van de preverwerking terug wilt kunnen vinden als PDF in het docarchief van de betreffende maatschappij. U regelt dit in op de maatschappijkaart.


Wilt u weten hoe u de preverwerking automatisch kunt laten opslaan door middel van een tijdgebonden servertaak. Lees hier hoe u dit doet.