Als u de instellingen voor uw herinneringen/aanmaningen/maatschappij brieven goed ingericht heeft ( zie hoofdstuk 'inregelen herinneringen') dan kunt u de herinneringen uit gaan draaien.

U dient hiervoor een aantal stappen te nemen:


Stap 1: Om de herinneringen, aanmaningen en maatschappij brieven op te halen dient uvia het tabblad ‘Financieel/ADN’ klikken op de button ‘Herinneringen’. 


De lijst wordt getoond:


In deze lijst ziet u per klant alle facturen die te lang open staan. 


De facturen in dit overzicht zijn verdeeld over:

- herinneringen (als factuur het aantal dagen bereikt heeft wat eerder ingesteld is bij de instellingen)

- aanmaningen (de aanmaning komt na de herinnering als het aantal dagen bereikt is wat bij de instellingen ingevuld is)

- brief aan maatschappij (komt na herinnering en aanmaning: er komt een brief aan de maatschappij uit het systeem waarin aan de maatschappij gevraagd wordt het incasso risico over te nemen omdat het geld niet binnenkomt. Deze brieven worden pe rmaatschappij verzonden). 

Facturen die niks met een maatschappij te maken hebben krijgen alleen een herinnering en een aanmaning, geen maatschappijbrief.

               


Stap 2: In het herinneringen scherm kunt u bovenaan aangeven hoeveel dagen ze open moeten staan om in het overzicht te komen (in bovenstaand voorbeeld wordt alles getoond t/m 75 dagen open). 

Klik op de blauwe pijltjes om het resultaat te verkrijgen.


Bij "Toon alleen facturen met type"  kunt u aangeven welke types facturen u wilt zien (abonnement, algemeen, schade et cetera).


Stap 3: u kunt nu de herinneringen gaan printen:



U heeft de keuze uit de 3 bovenstaande opties, waarbij u de herinneringen eerst kunt bekijken door middel van een afdrukvoorbeeld, 1 geselecteerde herinnering afdrukken of alle herinneringen in 1 keer afdrukken.

Hier houdt Assu® rekening met het communicatieprofiel op de relatiekaart!!


Indien daar aangegeven bij "Factuur verzending" staat dat de klanten de factuur per post willen ontvangen worden de herinneringen geprint. 

Indien u hier heeft aangegeven dat de klanten de factuur per e-mail willen ontvangen kunt u een sjabloon selecteren en wordt de herinneringen per mail verzonden.



Hoe u de vervalperiode na de factuurdatum kunt inregelen kunt u hier lezen.



Een factuur met wachtcode wordt niet zichtbaar in het overzicht van de herinneringen, aanmaningen en brief maatschappijen. 

Wanneer de wachtcode verwijderd wordt van de factuur dan komt deze in aanmerking voor de instellingen.



Een voorbeeldje van een factuur met wachtcode die niet getoond wordt in het herinneringenoverzicht wordt hieronder uitgewerkt:


Zonder de wachtcode wordt deze groen gemarkeerde factuur uit onderstaand overzicht wel getoond.



De factuur in kwestie wordt nu voorzien van een wachtcode:


Als u nogmaals het herinneringen overzicht draait dan ziet u dat de factuur nu niet meer zichtbaar is in het overzicht:



Voor de uitleg van de knop "Layouts laden en opslaan"  zie het hoofdstuk 'schermlayout vastleggen'