Als u een Workflow activiteit aan wilt maken waarin er een e-mail verzonden moet worden gaat u als volgt te werk:


Let op: relaties die in deze Workflow komen moeten wel een geldig e-mail adres ingevuld hebben staan op de relatiekaart, anders kan er niks verzonden worden.


Stap 1: Maak een nieuwe Workflow definitie aan en sleep "Voer een actie uit" naar rechts zodat u onderstaand scherm te zien krijgt:


Stap 2: Vul een eigen titel in voor deze activiteit en indien gewenst een statusmelding.


Stap 3: Klik op "Soort actie" en kies "Verstuur een e-mail"


Stap 4: Bij "Sjabloon" selecteert u het juiste e-mail sjabloon.

Onder de eerste knop achter "Sjabloon" kunt u het gekozen sjabloon bekijken en onder de tweede knop kunt u het sjabloon eventueel aanpassen.


Stap 5: Bij "Beschrijving" kiest u de juiste beschrijving uit van de e-mail.


Standaard staat "Automatisch" aan wat betekent dat de Workflow zelf een mail gaat sturen. Wilt u nog een keuze hebben wij deze stap uit moet gaan voeren dan vinkt u het vakje bij "Automatisch" uit en dan zal u de keuze krijgen wie u hem uit wilt laten voeren.


Tevens kunt u bij "Ook naar partner" een vinkje zetten als u de partner ook een exemplaar van de e-mail toe wilt sturen.


Stap 3 t/m 5 kunt u in onderstaand voorbeeld terugzien:

Vanaf versie 1.2623 kunt u bij het onderste puntje "Aan wie" ook kiezen uit een maatschappij of Sevicebureau


Als u een mail verstuurt via een Workflow kunt u GEEN gebruik maken van de optie "e-mail uitstellen" in uw e-mail programma omdat een Workflow een vast proces is met een eigen tijdsinstelling!!